Skip to the main content

Voor de spelers. Voor de sport.

Inloggen

 

Wat is bridge?

Wat is bridge en wat is er zo leuk aan bridge? De gezelligheid natuurlijk, maar dat is zeker niet het enige. Het is vooral het spel zelf, dat blijft boeien. Je moet blijven nadenken, welke kaarten je ook krijgt. Over het bieden, het spelen en het tegenspelen.

Wat is Bridge

De basics

Bridge is een boeiend kaartspel dat wordt gespeeld met vier personen (twee tegen twee) en 52 kaarten.

Tijdens het spelen legt iedere speler om de beurt een kaart op tafel. Deze vier kaarten samen noemen we een ‘slag’. Degene die de hoogste kaart heeft neergelegd wint de slag. Vooraf stel je samen vast hoeveel slagen je denkt te winnen.

Een wereldsport

Bridge is één van de populairste kaartspelen ter wereld. Zo’n honderd miljoen mensen in meer dan honderd landen spelen bridge. Jong en oud, mannen en vrouwen. Thuis, bij een club, op internet of waar dan ook. Omdat de basisregels overal hetzelfde zijn, kun je ook op vakantie zomaar met een stel andere enthousiaste bridgers spelen.

Sociale contacten: Bridge is een sociale sport!

Speel je bij een club, dan ontmoet je voortdurend andere bridgeparen. je praat met elkaar, je drinkt samen wat en er ontstaan nieuwe vriendschappen. Met je partner maak je afspraken over het bieden en het spelen. Het is dus ook een echte teamsport.

Starten? Goede basis, snel gaan spelen

Bridge moet je leren. Maar het hoeft gelukkig niet lang te duren voordat je de kaarten in de hand hebt of bij een club kunt aansluiten.

Betaalbaar: Bridge is geen dure sport

In feite heb je alleen een spel kaarten nodig. Natuurlijk is het heel leuk om bij een club te spelen en dan betaal je contributie.

Bridge, wat is dat voor een spel?

In het filmpje ‘Bridge, wat is dat voor spel?’ zie je een korte uitleg. Je vindt het op deze pagina. Niet alles wat bridge zo leuk maakt vind je erin terug, maar je krijgt een beeld.

Is bridge iets voor jou?

Is bridge wel wat voor jou? Kijk dan eens op bridge.nl/ik-wil-beginnen-met-bridge